COMPARATIVE ANALYSIS OF PRINCIPLES OF FUNCTIONING OF COOPERATIVE AND INTEGRATION ASSOCIATIONS AND FRANCHISING SYSTEMS
Abstract
The article deals with the analysis of the most important principles of cooperation and integration, and franchasing relations, on the basis of which it was established that they do not contradict but complement one another. Hence, the usage of franchasing in cooperative and integration associations of agroindustrial complex will not contradict their development strategy.
About the Authors
E. GusakovBelarus
Minsk
V. Metlitckiy
Belarus
Minsk
References
1. Бычков, Н.А. Аграрное кооперирование (теория, методология, практика) / Н.А. Бычков. – Минск: Акад. аграр. наук Респ. Беларусь, Белорус. науч.-исслед. Ин-т аграр. Экономики, 2000. – 252 с. Bychkov, N.A. Agrarnoe kooperirovanie (teorija, metodologija, praktika) [Agrarian cooperation (theory, methodology, practice)] / N.A. Bychkov. – Minsk: Akad. agrar. nauk Resp. Belarus', Belorus. nauch.-issled. In-t agrar. Jekonomiki, 2000. – 252 s.
2. Гусаков, В.Г. Научные основы создания продуктовых компаний / В.Г. Гусаков, М.И. Запольский. – Минск: Беларус. Навука, 2012. – 195 с. Gusakov, V.G. Nauchnye osnovy sozdanija produktovyh kompanij [Scientific bases of creation of product companies] / V.G. Gusakov, M.I. Zapol'skij. – Minsk: Belarus. Navuka, 2012. – 195 s.
3. Довгань, В.В. Франчайзинг: путь к расширению бизнеса / В.В. Довгань. – Тольятти: Дока-пресс, 1994. – 232 с. Dovgan', V.V. Franchajzing: put' k rasshireniju biznesa [Franchizing: way to business expansion] / V.V. Dovgan'. – Tol'jatti: Doka-press, 1994. – 232 s.
4. Земляков, Д.Н. Франчайзинг. Интегрированные формы организации бизнеса: учебное пособие для вузов / Д.Н. Земляков, М.О. Макашев. – М.: ЮнитиДана, 2003. – 142 с. Zemljakov, D.N. Franchajzing. Integrirovannye formy organizacii biznesa: uchebnoe posobie dlja vuzov [Franchizing. The integrated forms of the organization of business: manual for higher education institutions] / D.N. Zemljakov, M.O. Makashev. – M.: Juniti-Dana, 2003. – 142 s.
5. Лебедев, И.В. Франчайзинг по-русски: мифы и реальность / И.В. Лебедев. – СПб: Вектор, 2006. – 160 с. Lebedev, I.V. Franchajzing po-russki: mify i real'nost' [Franchizing in Russian: myths and reality] / I.V. Lebedev. – SPb: Vektor, 2006. – 160 s.
6. Мюррей, Ян Франчайзинг / Ян Мюррей, пер. с англ. к.э.н. Любимова. – СПб: Питер, 2004. – 144 с. Mjurrej, Jan Franchajzing / Jan Mjurrej, per. s angl. k.je.n. Ljubimova. – SPb: Piter, 2004. – 144 s.
7. Сосна, С.А. Франчайзинг. Коммерческая концессия / С.А. Сосна, Е.Н. Васильева. – М.: Академкнига, 2005. – 375 с. Sosna, S.A. Franchajzing. Kommercheskaja koncessija / S.A. Sosna, E.N. Vasil'eva. – M.: Akademkniga, 2005. – 375 s.
Review
For citations:
Gusakov E., Metlitckiy V. COMPARATIVE ANALYSIS OF PRINCIPLES OF FUNCTIONING OF COOPERATIVE AND INTEGRATION ASSOCIATIONS AND FRANCHISING SYSTEMS. Topical Issues of Processing of Meat and Milk Raw Materials. 2015;1(10):49-55. (In Russ.)