Preview

Topical Issues of Processing of Meat and Milk Raw Materials

Advanced search

Theoretical research of the development of the concept and tools for creating a country brand of dairy products

https://doi.org/10.47612/2220-8755-2021-16-32-39

Abstract

The article substantiates the need to carry out a theoretical study of the creation of a country brand of dairy products as one of the key elements of the brand of the Republic of Belarus, the purpose of which is to generate the main components of the concept of a global product brand of the country and substantiate the differences in their effects from their synergistic options. The authors propose a toolkit for managing a country brand of dairy products based on the specific features of scientific research on all the fundamental prerequisites for effective business management as part of the implementation of "smart marketing".

About the Authors

G. Gusakov
Institute for Meat and Dairy Industry
Belarus

Minsk



V. Zhudro
Institute for Meat and Dairy Industry
Belarus

Minsk



T. Shakel
Institute for Meat and Dairy Industry
Belarus

Minsk



L. Yonchik
Institute for Meat and Dairy Industry
Belarus

Minsk



References

1. Жудро, М.К. Экономика предприятия: учебное пособие / М.К. Жудро, Н.В. Жудро, В.М. Жудро. – Минск: Адукацыя і выхаванне, 2021. – 451 с.

2. Национальные брэнды и имидж Беларуси [Электронный ресурс] . – Режим доступа: https://neg.by/novosti/otkrytj/nacionalnye-brendy-i-imidzh-belarusi-926. – Дата доступа: 04.03.2022.

3. American Marketing Association [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.ama.org/Pages. – Дата доступа: 21.02.2022.

4. The influence of brand equity as a construction factor [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dx.doi.org/10.18568/1980-4865.13214-29. – Дата доступа: 01.04.2022.

5. Котлер Ф. Маркетинг территорий: привлечение инвестиций, промышленности и туризма в города, штаты и страны Европы / Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И. – М.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. – 92 с

6. Country Resources, Country Image, and Exports: Country Branding and International Marketing Implications [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.researchgate.net/publication/306930372_Country_Resources_Country_Image_and_Exports_Country_Branding_and_International_Marketing_Implications. - Дата доступа: 12.04.2022.

7. The Role of Country Branding in Attracting Foreign Investment: Country Characteristics and Country Image [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.researchgate.net/publication/326215647_The_Role_of_Country_Branding_in_Attracting_Foreign_Investment_Country_Characteristics_and_Country_Image/ - Дата доступа: 18.04.2022.

8. Жудро, М.К. Smart-маркетинговая парадигма развития интегрированных бизнес-коммуникаций компаний /М.К. Жудро, Н.В. Жудро //Формирование организационно-экономических условий эффективного функционирования АПК: сборник научных статей XII Международной научно-практической конференции (Минск, 28– 29 мая 2020 года) / редкол.: Г. И. Гануш [и др.]. – Минск: БГАТУ, 2020. – С.79 – 84

9. М. К. Развитие SMART-экосистемы как ключевой фактор актуализации SMART- маркетинга 5Р (Zhudro) / М. К. Жудро, В. М. Жудро // Актуальные проблемы устойчивого развития сельских территорий и кадрового обеспечения АПК : материалы Международной научно-практической конференции, Минск, 3-4 июня 2021 г. - Минск : БГАТУ, 2021. - С. 198-203.


Review

For citations:


Gusakov G., Zhudro V., Shakel T., Yonchik L. Theoretical research of the development of the concept and tools for creating a country brand of dairy products. Topical Issues of Processing of Meat and Milk Raw Materials. 2021;(16):32-39. (In Russ.) https://doi.org/10.47612/2220-8755-2021-16-32-39

Views: 227


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2220-8755 (Print)